9 Mayıs 2014 Cuma

Uzakdoğu'da Bursaspor sevdası

Renklerini Uludağ'ın beyazından ve Bursa ovalarının yeşilinden alan Bursaspor'da sevgisi Türkiye sınırlarını aştı. Uzakdoğu'da Japonya'da yaşayan futbolsever Naoto Moro, yeşil-beyazlı kulübün en sıkı hayranlarından biri olarak dikkat çekm



Çizdiği resimlerle Bursaspor'a ve Türkiye'ye olan aşkını sayfalara yansıtan Naoto Moro, Milliyet gazetesine samimi açıklamalar yaptı. Bu sevginin nerede geldiğini anlatan Japon futbolsever, Türkiye'ye sevgi mesajları yolladı.


1-Bursaspor ve Türkiye sevgin nerede geliyor? 
Bir dönem Japonya Milli takımını çalıştıran Arthur Zico'yu çok seviyordum. 2006 yılında Fenerbahçe'nin başına geçtikten sonra Türkiye'ye olan ilgim arttı. 2006-07 sezonundan beri Türkiye'yi ve Ligi takip ediyorum. Bursaspor sevgime gelince; benim Japonya'da yaşadığım Niigata şehri Bursa'ya çok benziyor. Birçok yakın nokta var. Örneğin, doğa olarak benzerlikler var. Pek turizim yer değiliz ama. Bursaspor'un çok iyi bir taraftarı var. Ayrıca kulübün bir vizyonu var. Ancak benim Bursa'ya ve Bursaspor'a olan sevgiminin en büyük neden, Bursa'ya gittiğimde hem takım hem de insanlar çok iyiydi. O yüzden sevgi ve saygı duyuyorum.

2-Bursaspor'un bu sezon performansını nasıl buluyorsun?
Bu sezon tabii ki yüzde yüz memnun değilim. Epey bir sorun yaşandı. Kötü maçlar çıkardılar. Ama gelecek sezon inanıyorum ki takım daha iyi noktaya gelecek ve başarıyı yakalayacak. Bursaspor başarı potansiyeli taşıyan bir takım.

3-Bursaspor'da ve Türkiye'de en beğendiğin futbolcu kim?
Çok fazla sevdiğim oyuncu var. Benim için Bursaspor'un bütün oyuncuları çok iyi. Tabii diğer takımlarda da kaliteli futbolcular var. Özellikle bir isim vermem gerekirse, şampiyon olan kadroda yer alan, Ivan Ergic ile Ömer Erdoğan. İkisini de çok seviyorum.

4-Bursaspor 2010 senesinde şampiyon olmuştu. O sezonu hatırlıyor musun?
2009-10 sezonunda Bursaspor şampiyon olduğu zaman Bursa'ya gitmiştim. O sezon Fenerbahçe ile çok sert bir rekabet olmuştu. Şampiyon olan takımın kadrosunda çok iyi oyuncular bulunuyordu. Mesela, Ivankov, Sercan Yıldırım, Ozan İpek, Volkan Şen, Ivan Ergic ve Ömer Erdoğan. Çok iyi hatırlıyorum o sezonu.

5-Bursa'ya gelip hiç stadyumdan maç izlendin mi?
Bursaspor'u izlemek için Bursa'ya gitmiştim. Hatta gittiğim maçta Ivan Ergic ile Ömer Erdoğan gol atmışlardı. Statta inanılmaz bir atmosfer vardı. Harika bir maçtı. 


'Mutluluğun resmi'
Bursaspor’u sürekli takip eden ve sıkı bir taraftarı olan Naoto Moro, sevgisini resim sayfalarına yansıtıyor. Özellikle sevdiği futbolcuları çizen Naoto, diğer takımları da unutmuyor.

Futbolu çok sevdiğini belirten Japon taraftar, Türkiye’ye olan ilgisinin sadece Bursaspor ile sınırlı kalmadığını diğer takımları da sık sık takip etmeye çalıştığını belirtiyor. Ancak yeşil-beyazlı kulübe ayrı bir ilgisinin olduğunu söyleyen Naoto Moro, fırsat buldukça Süper Lig’de hatta PTT 1. Lig’de oynanan maçları izlediğini ifade ediyor.


LİNK: http://www.milliyet.com.tr/Milliyet.aspx?aType=EklerDetay&ReleaseID=2694&EkPage=6


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder