3 Mayıs 2014 Cumartesi

Gareth Bale'in Irak Şubesi: Ali Adnan Kadhim


Türkiye'de düzenlenen  FIFA U20 Dünya Şampiyonası'nda gösterdiği başarılı performans ile sadece ülkesi Irak'ı dördüncülüğe taşımakla kalmamış, tüm futbol basınının da dikkatini çekmeyi başarmıştı. Sezon başında adı Galatasaray ile anılsa da Çaykur Rizespor'un kadrosuna katılan ve yetenekli görüntüsüyle taraflı tarafsız herkesin beğenisini toplayan Ali Adnan Kadhim, Rize şehrinde de taraftarların büyük ilgisini görüyor. İleride iyi yerlere geleceğine inanan 20 yaşındaki sol bek, Gareth Bale'i anımsatan koşuları, Roberto Carlos'u hatırlatan şutları ve çocukluğundan beri zorluklara karşı koymasıyla edindiği sabrıyla gelecek vaat etmenin ötesinde büyük bir umut saçıyor. Milliyet'e konuşan Iraklı yıldız, hedeflerini ve kariyerini anlattı. 

Sol ayağını çok etkili kullandığın için sana Gareth Bale ve Roberto Carlos benzetmeleri yapılıyor. Avrupa basınında bile gollerinin videoları yer alıyor zaman zaman. Bu durumu nasıl değerlendirirsin?

Gol atmam çok önemli değil, yeter ki takımım kazansın. Yine de golleri değerlendirecek olursak, sürekli özel çalışmalar yapıyorum. Antrenmanlardan sonra şut çalışmaları yapıyorum. Irak’ta oynarken de böyleydim. Herkes beni şutlarımla tanırdı. Gareth Bale ve Roberto Carlos gibi büyük oyunculara benzetilmek ise gurur verici. Benim de amacım onlar gibi yıldız olmak. Tüm iltifatlar için teşekkür ederim.  

Geçtiğimiz sene yaz aylarında Türkiye’de düzenlenen U20 Dünya Kupası’nda Irak ile dördüncü oldunuz. Bu çok büyük bir başarı. Hatta Türk futbol severler Irak’ı desteklemeye başladılar. Sen de bu süreçte epey sevildin ve taraftarlar Irak’ı sırf seni izlemek için desteklediler.

Siz de çok iyi bilirsiniz ki Irak ’ta futbol oynamak çok zor. Bir dönem yaşamak bile kolay değildi. Özellikle benim jenerasyonum savaş ortamında büyüdü. Böylesine zor bir ortamdan gelip, bu başarıyı elde etmek çok büyük başarı. Beni destekleyen Türk seyircilere ayrıca teşekkür ederim.

Hem U20 Dünya Kupası’ndan sonra hem de Çaykur Rizespor döneminden sonra, Irak ve Türkiye arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları nasıl sıralarsın?

Her iki ülke de Müslüman olduğu için oldukça rahat bir dönem geçiriyorum. Irak’ta insanlar Türkiye’yi çok seviyorlar. Benim birçok tanıdığımda özellikle bir dönem İstanbul’a taşınmaya karar verdiler. Hem kültürel hem de dini açıdan benzerlikler var. Gelenek ve göreneklerimiz hemen hemen aynı. Rize’de ve Türkiye’de çok rahatım.

U20 Dünya Kupası’ndan sonra birçok önemli takımın transfer listesine girdin. Bunlardan en çok bilineni de Galatasaray’dı. Ayrıca diğer büyük takımların da ilgisini çekmiştin. Ama en çok Galatasaray seninle ilgilendi. Neden transferin gerçekleşmedi?

U20 Dünya Kupası’nda otoriteler tarafından olumlu eleştiriler aldım. Hepsi beni çok beğendiklerini söylemişlerdi. Açıkçası ben de kendi performansımı beğenmiştim. Irak’ın başarısı tabii ki daha çok mutlu etti. Turnuvadan sonra böylesine övgü dolu sözler duymak beni gururlandırdı. Kupa sonrası birçok önemli takımın benimle görüşmek istediği doğru. Bu takımlar arasında Galatasaray da vardı. Galatasaray ile transfer görüşmelerinde bulunduk. Anlaşamadığımız için görüşmelerimiz noktalandı. Ben de Galatasaray defterini kapadım.




Çaykur Rizespor ile anlaşman nasıl oldu? Neden Rize’yi tercih ettin?

Dediğim gibi birçok kulüple görüşmüştüm. Çaykur Rizespor’un bana karşı olan ilgisi beni memnun etti. Şartlarda da anlaştık ve daha sonra Rize’ye geldim. Çaykur Rizespor’da olduğum için çok mutluyum.

Baban Adnan Kadhim ve amcan Ali Kadhim iyi golcülerdi ve Irak’ta 1970 ve 80’li yıllarda efsane haline gelmişlerdi. Senin başarında ailenin etkisi nedir?

Evet, ikisi de çok iyi futbolculardı. Babam ve amcam bana sürekli yardım etmeye çalışıyorlar. Her zaman benimle ilgileniyorlar. Antrenman ve maçlardan sonra yanıma gelip özel olarak uyarılarda bulunuyorlar. Gelişimim de katkıları gerçekten çok büyük. Onlara ne kadar teşekkür etsem az kalır. Karşılığını nasıl öderim bilmiyorum.

Türkiye liglerinde daha önce Bassem Abbas da forma giymişti. O da senin gibi defans oynamış ve Diyarbakırspor ile Konyaspor formalarını giymişti. Şimdi sen de ligimizin ikinci Iraklı oyuncususun. Buraya gelmeden önce Bassem Abbas’tan görüş aldın mı?

Buraya gelmeden önce Bassem Abbas ile konuştuk. Ben zaten U20 Dünya Kupası sayesinde ülkeyi biliyordum. Ancak yine de ona danışmak istedim. Çünkü Bassem Abbas bizim çok önemli bir isimdir. Irak’ın en büyük futbolcularından bir tanesidir. Türkiye’den çok güzel bahsetti. Süper Lig’de oynamam halinde başarılı olabileceğimi söyledi. Ayrıca futbol dışında da Türkiye’nin çok büyük bir ülke olduğunu biliyordum.

Irak’ın geleceği için önemli bir isimsin. Herkes senden çok umutlu.  Hem kendi geleceğini hem de Irak futbolunun geleceğini nasıl görüyorsun?

Ülkemde bir efsane gibi anılmak istiyorum. Ancak bunun için daha çok erken. Sürekli çalışıyorum ve daha iyi olmak için çabalıyorum. Gün geçtikçe daha da iyi oluyorum. Bu gelişimi görmek beni sevindiriyor. Fakat dediğim gibi henüz daha yolun başındayım. Ülkemiz Irak’ta da futbol her geçen gün gelişiyor.

Brezilya ’nın önemli futbol adamlarından Zico, Irak Milli Takımı'nda teknik direktörlük yapmıştı. Zico’nun ülkeye gelmesi futbolunuzu nasıl etkiledi?

Zico’nun dönemine ben yetişemedim ne yazık ki. Yaşımdan dolayı geciktim. Zico’nun büyüklüğünü anlatmaya gerek yok bence. Zico bize ayrı bir hava ve heyecan kattı. Gerçekten çok büyük bir isim.

Avrupa hayalin var mı? Yoksa Türkiye’de bir büyük takıma mı geçmek istiyorsun?

Elbette ki bir hedefim var. Avrupa’ya açılmayı istiyorum. Ancak şu an için Çaykur Rizespor’da mutluyum. Bu nedenle zaman vermek istemiyorum. Beşiktaş, Fenerbahçe ve Galatasaray için bir şey diyemem. Avrupa bana daha yakın duruyor. İspanya ya da İngiltere diye de bir ayırım yapmıyorum. Amacım en iyi takımların formasını giymek.

Peki Irak milli takımıyla neler hedefliyorsun? Dünya Kupası hayalin var mı? U20 Dünya Kupası’nda fazlasıyla ses getirmiştiniz.

Geçen sene U20 Dünya Kupası’nda çok iyi bir uyum yakaladık. Bunun yanında, U20 jenerasyonumuz çok iyi. Aşağıdan çok iyi oyuncular geliyor. İnşallah böyle devam eder. Türkiye’deki turnuvada önemli başarılar elde ettik. Amacımız bu performansı A takım seviyesinde de sürdürmek. Dünya Kupası tabii ki hedefim. En kısa zamanda Dünya Kupası’nda boy göstermek istiyorum.

Son olarak Spor Toto Süper Lig’i nasıl değerlendiriyorsun? 


Spor Toto Süper Lig bana göre çok büyük bir lig. Çok büyük futbolcular var. Herkes bu ligde yer almak ister. Burada olduğum için çok mutluyum. 

FOTOĞRAFLAR: Mustafa Alkaç
LİNK: http://www.milliyet.com.tr/Milliyet.aspx?aType=EklerDetay&ReleaseID=2647&EkPage=5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder